woensdag 23 oktober 2013

Problemen met Blogger en Google


Sinds enige tijd ondervind ik problemen bij het beheren van mijn Bloggeraccount. Kleine ongemakken, bijvoorbeeld bij het uploaden van foto's of het al dan niet genoemd worden van mijn nieuwe blogs in de rankinglists. Vervelend, maar okay, Blogger is natuurlijk gratis en er is dat Nederlandse spreekwoord over het gegeven paard...

Nu heb ik laatst gemerkt dat er ook veranderingen hebben plaatsgevonden bij de Google zoekmachine. Naar het schijnt is er een paar weken geleden een update geweest die bepalend was voor het algoritme, de wijze waarop een zoekresultaat tot stand komt.

Waarschijnlijk heeft dit op de een of andere manier nadelig uitgepakt voor mijn blog. Afzonderlijke stukjes en artikelen daarvan zijn nauwelijks nog te googelen. Bepaalde trefwoorden en afbeeldingen zijn zelfs helemaal verdwenen. Potentiële lezers kunnen je op deze manier nooit vinden.

Ik moet zeggen dat mijn plezier in het bloggen hierdoor een flinke deuk heeft opgelopen. Het schrijven is ontzettend leuk, maar vervolgens ook gelezen worden is natuurlijk nog leuker. Bij de Google productforums is niets over dit probleem te vinden, toch kan ik mij niet voorstellen dat ik hiermee de enige ben. Zijn er misschien medebloggers met soortgelijke ervaringen, tips, oplossingen wellicht?