zaterdag 9 februari 2019

Agent Orange en de Leesdip

Al veel te lang inmiddels word ik geplaagd door een hardnekkige leesdip.
Er ligt hier nog een mooi stapeltje en ik heb een echt leuk lijstje, maar wat ik ook lees, het smaakt me niet. Ik kan de ware leesvreugde niet (meer) vinden. Wat te doen? Ik zou boeken die ik in het verleden erg goed vond kunnen herlezen, maar misschien eindigt dat ook in een bummer. Het leek me een veel beter idee om een tijdje te freewheelen en strips te gaan lezen, veel strips. Een grote jeugdliefde


Mijn enthousiasme werd gevoed door mijn eerste vangst, een strip voor volwassenen.  Het is een deel uit de reeks Agent Orange, waarmee Prins Bernhard wordt bedoeld. Zijn oorlogsjaren worden hier zeer kritisch belicht, op een ‘schavuit van Oranje’-achtige manier. Erg goed, prachtig getekend in de klare lijn stijl. Ik heb er erg van genoten.



Agent Orange; De oorlogsjaren van Prins Bernhard.
Deel III; De affaire King Kong
Door Erik Varekamp en Mick Peet. 
Uitgeverij Van Praag, 2012