zondag 4 augustus 2013

Verleiding


Ik ben niet zo van de gadgets. E-readers interesseren mij niet. Ik ben dol op boeken en welgevulde boekenkasten. Echte boeken met vorm en geur die ik uit de kast kan pakken en bepotelen. Rijtjes boekenruggen met leesherinnering of juist nog belofte. Daarbij heb ik nog enige leesschuld, dus zo'n apparaatje met toegang tot nog eens 'vele duizenden boeken' trekt mij momenteel niet zo. Nee, voor mij geen e-reader.
Dacht ik.

Maar hoe makkelijk lijk ik nu overstag te gaan. Zo'n e-reader kan toch een leuke aanvulling zijn, geen vervanging. The best of both worlds, met mogelijkheid tot zebralezen.

Vanwaar deze plotselinge ommezwaai?
In mijn omgeving wordt zwaar gepronkt met een e-reader in bovenstaand mapje. Dat ziet er toch wel heel kek uit! En het voelt ook prettig aan. Eigenlijk een prachtig mini-boekje voor steelse momenten. Een brevier voor de toegewijde lezer.

Kom ik ook uit de (boeken)kast?
Wordt vervolgd.