woensdag 28 augustus 2013

Frauenparkplatz


Op rustplaatsen langs de snelweg in Duitsland zag ik regelmatig dit bord staan. Dat was voor mij nieuw en ik moet bekennen dat ik er in de eerste instantie een vrouwonvriendelijk vooroordeel in "bestätigt" zag. Een speciale, makkelijke vrouwenparkeerplaats! En dan ook nog voor alle zekerheid drie plaatsen vrijhouden. Het is toch wat met die Duitsers.

Maar nee, bij navraag bleek het hier te gaan om een initiatief om de dames bestuurder te behoeden voor enge en duistere situaties die sommige parkeerplekken met zich meebrengen.

Om mijn goede wil te tonen en mij verder in te dekken vermeld ik nog dat uit allerlei onderzoeken is gebleken dat vrouwelijke bestuurders vaak beter parkeren dan mannen en dat zij sowieso veiliger rijden, vandaar al die dameskortingen bij autoverzekeringen.