zondag 2 augustus 2020

Lego boomhut

In de Volkskrant stond laatst een artikel (HIER) over volwassen legomaniakken die hun zakgeld besteden aan uitgebreide legosets. Er is zelfs een woord voor: AFOL (Adult Fans of Lego).

basisschoolleraar (28)
Foto: artikel Volkskrant

docent Nederlands (41) 
Foto: artikel Volkskrant

Behalve vermakelijk vond ik het artikel vooral erg inspirerend. Wat een leuke, rustige en onschuldige manier om je te ontspannen! Desgewenst kan er een biertje bij, of een wijntje. Of gewoon een lekker kopje thee. Het lijkt wat op 3D puzzelen, maar dan met veel meer mogelijkheden. En wat een uitkomst kan dit zijn in coronatijden. Volgens het artikel was er op dit moment vooral een toename van oudere en vrouwelijke kopers.

Wij zijn helemaal weg van die boomhut (zie boven), 3036 stukjes. Maar wat dacht je van de Imperial Star Destroyer: De Devastator, 4784 stukjes en 110x66 cm. Of de Millennium Falcon, 7541 stukjes. Maar het kan vast nog gekker. Op de foto’s zie je voornamelijk oudere jongens.

Foto: advertentie Lego; Imperial Star Destroyer

Met het risico van een verslaving en een huis vol lego bestel ik als verrassing voor mijn vrouw de boomhut. Ik kan het precies een half uur geheim houden.

Enorm pakket.

En daar istie dan, grote doos vol lego, 16+.


We gaan hem samen maken. Voor mij een inhaalslag. Als kind kreeg ik van mijn ouders geen lego. Ik ga hier niet zielig doen, misschien heb ik niet genoeg gezeurd. Ik had speelgoed genoeg, maar geen lego dus. Er zitten twee extraatjes in het pakket en bij wijze van voorpret zet ik vast de kleine Lamborghini (haha 6+) in elkaar.