maandag 29 juni 2020

Liever een puntmuts


Modieuze mondkapjes. Ben ik live nog niet tegengekomen. Maar ik begeef mij dan ook niet in het Openbaar Vervoer.


Het schijnt trouwens dat je net zo goed een puntmuts kunt opzetten, voor de schijnveiligheid. De goede mondkapjes zijn voor de zorg, zegt Rutte.

bron: Pieter Geenen, Trouw (fragment)


Sommige mensen zijn heel inventief. Deze twee foto's kwam ik tegen op internet.


Intussen durf ik voor het eerst in mijn leven niet naar de tandarts. Niet uit angst voor dentale foltering, maar wel voor besmetting. In winkels kom ik ook niet graag meer. Ik heb van alles nodig, maar stel het uit. Tot Sint Juttemis waarschijnlijk, want er is geen zicht op een spoedig einde van deze situatie. En het lijkt erop dat iedereen het welletjes vindt, op straat merk ik nauwelijks nog iets van regels. Ik houd wel afstand, en word dan aangekeken of ik onder een tegel vandaan kom.