woensdag 13 november 2019

Ralph Steadman: Extinct Boids

Mijn mooiste koffietafelboek.


Ralph Steadman
Extinct Boids
Bloomsbury, 2012

Zonder stofomslag.



Ralph Steadman (1936) maakt zo'n 100 schilderijen van uitgestorven vogels, soms verzonnen.


En Ceri Levy levert commentaar via email, telefoon en dagboek.


Een boek waar je heel vrolijk van wordt, ondanks het treurige onderwerp. "Things got tough as the pair discovered just how many amazing birds have been lost from our world forever."


"But," as Ralph said "it did, after all, make a nice change from drawing politicians."




Eerlijk gezegd had ik het boek gekocht om er een aantal prenten uit te halen, in te lijsten en op te hangen. Maar uiteindelijk kon ik mij daar niet toe zetten. Ik voel me een barbaar, omdat ik zelfs maar met de gedachte gespeeld heb om dit bijzondere prachtboek te beschadigen.