donderdag 23 maart 2017

Wim bekent: 'Ik lees nooit in bed...'


In bed lezen doe ik niet. Als je snel in slaap valt is dat een belediging voor het boek. En een boek dat spannend of interessant is, is dan weer slecht voor je nachtrust. Als ik eens slecht slaap kruip ik met een boek op de bank. Er is niets heerlijker dan 's nachts een paar uur lezen, terwijl de wereld om je heen stilligt.

Het damesblad Margriet doet dit jaar iets aan de Boekenweek. Onder de nogal suggestieve kop drie vrouwen bekennen: 'ik ga liever met een boek naar bed' komen enkele gepassioneerde lezeressen aan het woord over hun slaapkamergedrag.

Een van de dames die zich voor dit gesponsorde artikel liet strikken is boekenblogger Anna. In een erg leuke blogpost vertelt zij over haar avontuur. Anna was bereid om helemaal van Groningen naar Den Haag te reizen (drie uur heen en drie uur terug) om zich in een pyama van Pastunette te laten fotograferen op een dekbedovertrek van Primark met kussens van Karwei. Tot haar grote verbazing bleek niemand van de medewerkers aan dit boekenitem haar literaire heldin Jane Eyre te kennen. De fotografe niet, de visagiste niet en zelfs de journaliste niet. Over mijn eigen favoriete boekpersonage hoef ik niet lang na te denken, dat is al dertig jaar Adrian Mole.

Anna's blogpost vind je hier.