zaterdag 18 april 2015

Toch nog hip


Op de Anton Corbijn expositie in het Fotomuseum zag ik in een vitrine met "diversen" dit leuke hoesje uit 1984 tentoongesteld. Het is de cover van de succesvolle U2 single Pride (in the name of love), uiteraard met een foto van Corbijn.

Tegenwoordig vind ik U2 een wat belegen bandje, maar dat is wel eens anders geweest. Begin jaren tachtig vond ik het allemaal geweldig. Een kleine zoekactie op zolder leverde bovenstaande single en een paar lp's van deze band op. Alles in prima staat. Geen vlekje, geen krasje en zeker geen duimen en vingers op de platen waar ik altijd enorm zuinig op was. Uitlenen was er al helemaal niet bij, ik stond nog liever een nier af (zou Peter Buwalda zeggen).

De komst van de cd zag ik met lede ogen aan, maar uiteindelijk was er geen lp meer te krijgen dus ik moest wel. De platen heb ik altijd bewaard en nu, dertig jaar later, blijk ik ineens hip met mijn prachtige collectie vinyl.

Informatie over Pride en de videoclip hier.