vrijdag 2 augustus 2013

Safe

Natuurlijk moest ik smakelijk lachen om het relaas van de Amerikaanse Michele Catalano en haar familie, die afzonderlijk van elkaar wat zoektermen op google intikten en vervolgens een zwaar arrestatieteam op de stoep kregen. Uit de combinatie 'snelkookpan', 'rugzak' en 'bom' had men een zeer verontrustende, maar tevens overhaaste conclusie getrokken. Zij vertelt erover op haar blog.

Het zal je maar gebeuren! Het zette me wel aan het denken: zou dit in Nederland ook kunnen?  Een oververhitte AIVD rond prinsjesdag? Die ons google-gedrag onder de loep neemt?

Stel je eens voor: uit mijn Dillenburg-blogje wordt geconcludeerd dat ik geen oranjeklant ben. Ik blijk ook nog eens het woord 'theelichthouder' gegoogeld te hebben, vanwege een hiaat in mijn huisraad. Op google-maps heb ik de plattegrond van Den Haag bekeken in verband met een gepland museumbezoekje. En als klap op de vuurpijl las ik gisteren op de site van de Volkskrant het artikel over het getroebleerde leven van De Roy van Zuydewijn.

Ja, wat dan?

Word ik dan in de vroege ochtend van 17 september preventief van mijn bed gelicht?