zondag 5 juni 2022

Streepdagen

Dit lange weekend kun je naar de Stripdagen in Haarlem. Er komen tekenaars en schrijvers en er is van alles te doen. 

Ik heb even getwijfeld, maar toch maar niet. 

Sinds kort lees ik weer enthousiast strips (een jeugdliefde), maar ik ken eigenlijk nauwelijks iemand van de ‘nieuwe lichting’. Daarbij heb ik een hekel aan samenscholing & gedrang.

In het verleden heb ik een mooie stapel gesigneerde albums vergaard, maar ik ben niet langer bereid in de rij te staan voor een (hand)tekening. Het zal de leeftijd wel zijn, ik ben nu drie keer zo oud als toen, het moet niet zielig worden.

De enige uitzondering zou zijn Martin Lodewijk, inmiddels de nestor (83) van de NL stripscene. Agent 327 lees ik al sinds 1970, en het is de enige serie die ik al die jaren netjes heb bijgehouden. Martin Lodewijk ben ik helaas nooit ergens tegengekomen.

Johnny Goodbye, getekend door Dino Attanasio (nu 97!), maar geschreven door Martin Lodewijk. Album door Attanasio gesigneerd in 1980.