zaterdag 18 mei 2019

Luisterboek 1985


In 1985 waren luisterboeken nog niet zo populair in Nederland. Dat was toen meer iets voor blinden en slechtzienden. Het was lang voor internet, streamen en downloaden, en nog voor de grote doorbraak van de cd.


Deze cassettes uit dat jaar kocht ik op Guernsey. Het stickertje van de bookseller in St. Peter Port zit er nog op. Het boek The Growing Pains of Adrian Mole van Sue Townsend is voor deze uitgave abridged, ingekort dus, tot 2 uur. Dat is niet veel, daar zou ik normaal gesproken geen genoegen mee nemen, maar ik had het boek toch al gelezen en ik wilde de cassettes toen graag hebben. Adrian Mole was en is mijn favoriete romanpersonage.


Het verhaal wordt voorgelezen door de jonge acteur Simon Schatzberger, die destijds Adrian Mole speelde in de toneelversie in Londen.