maandag 2 maart 2015

Klaar


De update van de Katwijkse Boulevard is voltooid. En dat is heel mooi, want ik had zo langzamerhand m'n buik vol van het afgesloten strand en de kilometerlange bouwput, en dat anderhalf jaar lang. Nu de Oude Kerk weer (een soort van) wit is en de strandpaviljoens opgebouwd, kan het seizoen beginnen.

Persoonlijk vind ik dat de Boulevard er dankzij de kustversterking enorm op vooruit is gegaan. De nu prachtig brede zeereep wordt benut als wandelzone, met zowel uitzicht op de zee als op de Boulevard. In Noordwijk is dat ook het geval, maar hier is het veel breder en het uitzicht is mooier want geen hoogbouw. Er wordt veel geflaneerd en de klagers hoor ik niet meer. Ik moet wel erg wennen aan dat megalomane Strandplein ter hoogte van de Voorstraat. Dat had van mij niet gehoeven.

Op het filmpje kun je zien hoe mooi de toegangsruimten van de ondergrondse parkeergarages als een soort duintoppen in het terrein zijn geïntegreerd. Sorry voor het geraas op de achtergrond, het was niet bepaald windstil.