dinsdag 11 maart 2014

Intussen op het strand


Ook gisteren was het heerlijk wandelweer. Het strand langs Katwijk is nog steeds afgesloten in verband met de kustverdedigingswerken, maar iets verderop naar het noorden en zuiden is het normaal bereikbaar. Omdat de meeste van de werkzaamheden zich aan de noordkant concentreren, koos ik voor het zuiden, richting Wassenaar.

Er stond al weer een strandpaviljoen, hier en daar een windschermpje en er liepen zelfs al wat kinderen in bikini en zwembroek. Wat ik tamelijk overdreven vond, want er was een koude wind. Verder was er genoeg ruimte voor een ieder om zijn of haar hobby uit te leven. Ik zag onder andere een niet zo succesvolle paraglider en ook nog iemand met een drone.

Deze drones zijn inmiddels makkelijk verkrijgbaar en niet meer zo duur. Wat betreft veiligheid en privacy voorspel ik een ware plaag van deze apparaten en adviseer iedereen om eens wat vaker omhoog te kijken. De meeste drones zijn uitgerust met een camera.

Op het korte filmpje is ook de zandsuppletie te zien. Excuus voor het schokkerige beeld aan het eind. Ik werd afgeleid door de drone, die nota bene mij aan het filmen was.


Hopelijk is dit bord snel verleden tijd.