zaterdag 27 februari 2021

Waar is Luka?


In België wordt goeie popmuziek gemaakt. Er zijn veel bands waar ik graag naar luister, Hooverphonic is daar (al vele jaren) een van.
 

In 2018 werd bij Hooverphonic een nieuwe zangeres binnengehaald, Luka Cruysberghs (17!). Er waren grote plannen, er was een leuke cd, alles okay. Tot november vorig jaar. Ineens stond daar na twaalf jaar Geike Arnaert op de stoep, de ex-zangeres uit, zeg maar, de glorietijd van de band. Zij had er wel weer zin in. De heren Hooverphonic aarzelden geen ogenblik en rolden de rode loper voor haar uit. Welcome back Geike! En Luka? Die kon per direct vertrekken. Zij hoorde dit vanuit het niets, via Zoom. 

Ik mag mij natuurlijk niet bemoeien met de binnenlandse aangelegenheden van een bevriend buurland. Ik lees ook geen Belgische kranten of bladen, dus eigenlijk weet ik er niet veel van. 

Wat ik wel weet:
-Hier is een meisje van 19 heel lomp behandeld.
-Dit is geen reclame voor Hooverphonic.
-De band heeft al een hele serie zangeressen versleten, ik tel er 8 op Wikipedia.
-De pa van Luka was erg boos. 

Wat ik denk:
Het leeftijdsverschil pakte op foto’s erg nadelig uit voor de inmiddels belegen heren Hooverphonic. Dan kun je wel een raar hoedje opzetten of je een rolkuif laten knippen, maar je blijft toch een ouwe l*l. 

Met nieuwe oude zangeres Geike is er een uitgemolken hit opnieuw uitgebracht. Van Luka is niets meer vernomen. Waar is zij nu en hoe gaat het met haar?